Став наместо Страв

Ставови и стравови имаме сите, можеби повеќе стравови отколку ставови, што е навистина жално. Во дваесет и први век би било редно и логично да се надминат стравовите и да се зајакнат ставовите, но тоа некако не се случува. Со оваа рубрика веројатно нема да промениме многу, ама затоа ќе се обидеме да презентираме ставови на различни теми. Повикани сте и вие да ни испраќате цврсти, интересни и критични ставови на книжевни, уметнички или културно-општествено-политички теми. Никако само политички и само општествени! Нека бидат најмногу 1-2 нормирани страни. Испратете ни на info(at)slovokult.eu со назнака: став – stav, доколку сакате може да останете анонимни.

Бидејќи се залагаме за квалитетна поезија и уметност, а се залагаме и општо за квалитет во литературата, ќе започнеме со неколку ставови  во однос на тоа.

::01:: Книжевноста денес:: нејзината индустрија и пазар:: 

 

 

 

::02:: Дистописка слика за Македонија

 

 

 

::03:: На Игор Исаковски:: Четиригодишен помен

 

 

 

::04:: Некултурата и неписменоста како придобивки од модерната држава во XXI век

 

 

 

::05:: „СРЕБРОЉУБИВА ИЛИ АЛЧНА ЗА ПАРИ?“   ИЛИ: ЗА ПРОБЛЕМАТИКАТА ПРИ ПРЕВЕДУВАЊЕ ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНСКИ НА ГЕРМАНСКИ

 

 

 

Umschlagtitel für den Ausstellungskatalog zur Ausstellung "Entartete Kunst" 1937 in München mit "Der neue Mensch" von Otto Freundlich (1912). Vor 75 Jahren wollten die Nationalsozialisten zeigen, wie sie die Moderne in Deutschland vernichten würden. Am 19. Juli 1937 eröffnete Adolf Ziegler, Präsident der Reichskammer der bildenden Künste, die Schau "Entartete Kunst" im leergeräumten Archäologischen Institut am Münchner Hofgarten mit den Worten: "Sie sehen um uns herum diese Ausgeburten des Wahnsinns, der Frechheit, des Nichtkönnens und der Entartung." Und er beschloss seine Rede: "Deutsches Volk, komm und urteile selbst!" Und sie kamen, die Deutschen ? insgesamt strömten in vier Monaten zwei Millionen Besucher zu der Ausstellung, so die offiziellen NS-Angaben. Die Namen der Künstler, die damals in sieben Sälen diffamiert wurden, stehen heute für die Freiheit der Kunst und den Aufbruch zu Beginn des 20. Jahrhunderts. (Siehe epd-Feature vom 12.07.2012)

::06:: Смрт на фашизмот – слобода на народот!::

 

::7:: Corona :: Reality Check :: 1 :: 2 :: 3 ::

 

 

 

::08:: Школо во време на корона ::

 

 

::09::  Томислав Османли :: кон :: Парадоксион :: ПОТОПОТ НА ЦИВИЛИЗАЦИЈАТА ВЕТУВА – ЌЕ НЍ БИДЕ ПОДОБРО АКО ПОЧНЕМЕ ДА ДИШЕМЕ НА ШКРГИ

 

 

 

:: 10:: За современоста и стравот од вештачка интелигенција
(Во недостаток на природна интелигенција, тоа е секако оправдан страв)